Gina Fossaert, telefoniste

‘Ik ben de stem achter de intercom’

‘Aandacht, aandacht; wil de eigenaar van de wagen met nummerplaat 1-AAA-000 zijn wagen aub meteen verplaatsen. U hindert de ziekenwagens.’ Wanneer zulke berichten worden omgeroepen in het ziekenhuis, is het meestal Gina die achter de microfoon zit.

‘Sinds ik in 1979 in het UZA gestart ben, doe ik mijn werk als telefoniste nog altijd even graag. Natuurlijk is mijn functie doorheen de jaren, samen met het ziekenhuis wel enorm geëvolueerd. Dag en nacht staan we paraat om de binnenkomende interne en externe telefoons te beantwoorden. We zorgen ervoor dat onze bellers snel de informatie krijgen die ze nodig hebben.

Het omroepen behoort ook tot ons takenpakket. In het begin riepen we alles om, maar nu zijn we daar selectiever in geworden en bekijken we eerst of een oproep urgent genoeg is. Wanneer we een telefoontje krijgen dat een auto verkeerd geparkeerd staat bijvoorbeeld, roepen wij dit niet om, maar als die auto de ambulance hindert, dan zal je onze stem door de intercom horen. Met twee collega’s zijn we zo constant bezig met het beantwoorden van telefoons. Stressbestendigheid is dan ook een eigenschap die goed van pas komt in ons vak. Wanneer mensen naar een ziekenhuis bellen, zijn ze soms in paniek en dan is het onze taak om hen gerust te stellen en direct naar de juiste persoon door te verwijzen. Telkens kom je dus met andere mensen en andere situaties in aanraking, en dat is wat onze job zo afwisselend en leuk maakt.’

UZA trekt aan is de jobsite van het © Universitair Ziekenhuis Antwerpen, Wilrijkstraat 10, 2650 Edegem

LGBT Health also encourages further research and increased funding buy viagra caps online addarol https://www.levitradosageus24.com/ in this critical but currently underserved domain.